ZWEMCLUB ABC

Wie zijn wij?

Zwemclub ABC heeft ruim 15 jaar ervaring in het geven van zwemles ABC aan kinderen.
Wij geven zwemles ABC, zwemvaardigheid, snorkelles, survivalles en privéles aan kinderen, in een verwarmd zwembad. De erkende zwemlesinstructeurs zijn altijd zeer gemotiveerd en hebben ruime ervaring in het zwemonderwijs. Inschrijven is mogelijk vanaf 4 jaar oud.
We houden ons aan de eisen van de Nationale Raad Zwemveiligheid. Jaarlijks wordt de zwemschool getoetst op kwaliteit.
Wil je meer informatie over het NRZ zwemdiploma weten? Kijk dan op www.allesoverzwemles.nl
ONZE LESSEN

Hoe geven wij les?

Vertrouwensband opbouwen
doen we door te werken in kleine groepjes van maximaal 6-8 kinderen, die op hun eigen tempo les krijgen van (bijna) altijd dezelfde zweminstructeur. Doordat onze zweminstructeurs in het water staan, kunnen zij de kinderen beter begeleiden en wordt je kind in groepsverband individueel begeleid. Zo bouwen we een vertrouwensband op met je kind en zwemmen we samen naar een succeservaring van het kind - de eerste mijlpaal van een kinderleven, het zwemdiploma.
Kleine groepjes (max. 6-8 kinderen)
Dezelfde zweminstructeur
Persoonlijk volgsysteem (Easyswim)
Speelse werkvormen
Verwarmd zwembad

Wanneer is je kind zwemveilig?

Zwemveilig zijn, houdt in dat je ‘in en om het water kunt overleven en op een veilige manier kunt bewegen en recreëren en plezier kunt hebben in de Nederlandse watercultuur’. Zwemveiligheid wordt bepaald door de vaardigheden van je kind in het water, door wat hij of zij aan het doen is en door de omstandigheden.
Je kind is zwemveilig als:
Hij of zij de zwemvaardigheden beheerst;
Hij of zij fysiek en mentaal in staat is om zichzelf te redden in het water;
Je kind vertrouwen heeft in zichzelf;
Je kind het leuk vindt om te zwemmen en hij of zij zich prettig en vertrouwd voelt in het water;
Daarnaast bepalen de omstandigheden of je kind zwemveilig is:
• De dynamiek van de omgeving.
• Je kind heeft in de gaten waar mogelijke gevaren in de omgeving zijn en weet hoe hij of zij moet handelen.

Kan mijn kind wel goed zwemmen?

Je kind zwemt regelmatig in het plaatselijke zwembad. Je denkt dat hij of zij goed kan zwemmen en je kind wil tijdens de vakantie een recreatieplas oversteken. Je denkt dat dat moet lukken. Halverwege de recreatieplas stopt je kind met zwemmen. Het water in het midden van de recreatieplas is enorm koud. Spieren verstijven. Je moet in actie komen om je kind te helpen. Je kind kon toch goed zwemmen?

In dit geval blijkt je kind zwemveilig te zijn in het zwembad, maar niet in een recreatieplas. In het zwembad heb je te maken met een gecontroleerde omgeving, aangename watertemperatuur en een overzichtelijke afstand naar de kant. De vaardigheden van je kind zijn voldoende in een zwembad, maar niet voldoende in een recreatieplas. Dit voorbeeld geeft aan dat er verschillende niveaus van zwemvaardigheid zijn.

Kom bij ons onder water gluren!

Vragen over onze zwemlessen? Stuur ons een bericht via Whatsapp of Email